Activitat 2: Anàlisi d'un anunci
L’anunci triat per fer una anàlisi és d’un vehicle familiar, el Renault Scenic.
L’anunci triat per fer una anàlisi és d’un vehicle familiar, el Renault Scenic.
Un home condueix el seu vehicle familiar i va acompanyant als seus fills a diverses activitats o a casa.
Primer, acompanya al seu fill Juan a natació, després recull als bessons per casa seva i junts van a recollir a la Maria a natació.
Tots quatre tornen a buscar al Juan i el porten a casa de la seva mare i exdona del conductor, després van a buscar al Daniel, el qual fa poc que l’home sap que és fill seu i tots junts van a casa, però el conductor abans de aparcar ha d’anar a portar el Daniel que és el fill dels veins.
L’home condueix per una urbanització de classe mitja-alta, i una veu en off, que representa ell mateix, va narrant els llocs a on es dirigeix i a quin dels seus fills acompanya durant el trajecte. El fills són de diverses edats però tots són guapos i de bona aparença, menys l’últim, que és de raça negra i que el narrador deixa clar que no és fill seu.
El missatge principal que vol transmetre aquest anunci és la gran capacitat que té aquest vehicle i com està preparat per afrontar la societat canviant i adequar-se als nous tipus de famílies.
Tot i tenir aquest punt, podríem dir què de modernitat, aquest anunci de cotxes cau en el missatge tòpic masclista, adreçant-se principalment al públic masculí, ja que és l’home qui acompanya a la família, ell és el cap i el guia. Per molt moderna que sigui la família, els valor masclistes hi segueixen implícits dins de l’espot. Amb aquest anunci s’intenta crear una necessitat de possessió i per aquest motiu s’atribueixen valors afegits al vehicle:
- De triomfador, un home segur de si mateix. El protagonista narra l’anunci amb decisió i com un fet quotidià.
- D’aconseguir èxit entre les dones. Totes les dones i exdones del narrador són altes, primes, guapes...
- Adinerat. Totes les seves dones i fills viuen en cases unifamiliars de zones residencials i fan activitats extraescolars associades a la classe alta. Ex: ballet
És un anunci que m’agrada, perquè es surt del patró que sempre es mostra a televisió de família tradicional perfecte. Dins de la societat actual hi ha diversos tipus de famílies i crec que és el primer cop que en publicitat s’agafa aquest recurs, tot i que el rerefons és exactament el mateix que el de milers d’anuncis que ja s’han fet fins ara.
Activitat 3: Hi ha acord o desacord entre els valors que intenta transmetre l’escola i els de la televisió?
L’escola, com a comunitat on es viu i es conviu, ha de transmetre valors on la tolerància, la solidaritat, la pau, el respecte, la tolerància i la participació en siguin la base, per tal d’aconseguir homes i dones per a una societat futura millor.
La televisió, en canvi, com a mitjà d’oci només busca la distracció i la captació de públic, sense parar-se a pensar en quina mena de valors està transmetent, i que, normalment, són d’agressivitat, violència, sexisme i competitivitat.
Per tant, podem afirmar que els valors entre televisió i escola són, quasi sempre, oposats. Però la televisió no desapareixerà, tot i transmetre valors contraris als que la societat vol pels seus infants i joves, per quests motiu els mestres com educadors tenim la responsabilitat d’ensenyar-los a fer-ne un bon ús, aprofitant la programació adequada, educativa i de qualitat, que alguna hi ha, i així mostrar-los a com ser crítics i selectius davant d’un aparell que no ha de dominar les seves vides.
Primer, acompanya al seu fill Juan a natació, després recull als bessons per casa seva i junts van a recollir a la Maria a natació.
Tots quatre tornen a buscar al Juan i el porten a casa de la seva mare i exdona del conductor, després van a buscar al Daniel, el qual fa poc que l’home sap que és fill seu i tots junts van a casa, però el conductor abans de aparcar ha d’anar a portar el Daniel que és el fill dels veins.
L’home condueix per una urbanització de classe mitja-alta, i una veu en off, que representa ell mateix, va narrant els llocs a on es dirigeix i a quin dels seus fills acompanya durant el trajecte. El fills són de diverses edats però tots són guapos i de bona aparença, menys l’últim, que és de raça negra i que el narrador deixa clar que no és fill seu.
El missatge principal que vol transmetre aquest anunci és la gran capacitat que té aquest vehicle i com està preparat per afrontar la societat canviant i adequar-se als nous tipus de famílies.
Tot i tenir aquest punt, podríem dir què de modernitat, aquest anunci de cotxes cau en el missatge tòpic masclista, adreçant-se principalment al públic masculí, ja que és l’home qui acompanya a la família, ell és el cap i el guia. Per molt moderna que sigui la família, els valor masclistes hi segueixen implícits dins de l’espot. Amb aquest anunci s’intenta crear una necessitat de possessió i per aquest motiu s’atribueixen valors afegits al vehicle:
- De triomfador, un home segur de si mateix. El protagonista narra l’anunci amb decisió i com un fet quotidià.
- D’aconseguir èxit entre les dones. Totes les dones i exdones del narrador són altes, primes, guapes...
- Adinerat. Totes les seves dones i fills viuen en cases unifamiliars de zones residencials i fan activitats extraescolars associades a la classe alta. Ex: ballet
És un anunci que m’agrada, perquè es surt del patró que sempre es mostra a televisió de família tradicional perfecte. Dins de la societat actual hi ha diversos tipus de famílies i crec que és el primer cop que en publicitat s’agafa aquest recurs, tot i que el rerefons és exactament el mateix que el de milers d’anuncis que ja s’han fet fins ara.
Activitat 3: Hi ha acord o desacord entre els valors que intenta transmetre l’escola i els de la televisió?
L’escola, com a comunitat on es viu i es conviu, ha de transmetre valors on la tolerància, la solidaritat, la pau, el respecte, la tolerància i la participació en siguin la base, per tal d’aconseguir homes i dones per a una societat futura millor.
La televisió, en canvi, com a mitjà d’oci només busca la distracció i la captació de públic, sense parar-se a pensar en quina mena de valors està transmetent, i que, normalment, són d’agressivitat, violència, sexisme i competitivitat.
Per tant, podem afirmar que els valors entre televisió i escola són, quasi sempre, oposats. Però la televisió no desapareixerà, tot i transmetre valors contraris als que la societat vol pels seus infants i joves, per quests motiu els mestres com educadors tenim la responsabilitat d’ensenyar-los a fer-ne un bon ús, aprofitant la programació adequada, educativa i de qualitat, que alguna hi ha, i així mostrar-los a com ser crítics i selectius davant d’un aparell que no ha de dominar les seves vides.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada