divendres, 20 de març del 2009

Algunes preguntes sobre televisió

• Creus que la televisió “fa mal” a l’educació? De quina manera?
La televisió es basa en el missatge de la imatge; un bombardeig constant d’informació, valors i continguts, no sempre del tot correctes, que l’espectador reté i aprén de forma totalment passiva i sense cap mena d’esforç.
Aquesta passivitat pot portar a la no discriminar allò que veiem i sentim i, per tant, anar en contra de l’educació en el moment que consumim programes amb continguts inadequats, sense uns valors adequats i ens deixem portar per la passivitat total.

• Creus que la televisió “pot ajudar” a l’educació dels nens? De quina manera?
La imatge té un gran poder d’atracció i retentiva. Una acurada selecció dels continguts televisius ens pot ser una eina útil a l’hora d’ensenyar.

• De qui creus que és “la culpa” que les televisions facin determinats programes i no en facin d’altres?
Les cadenes de televisió són empreses, i per tant, es mouen per interessos econòmics. Els interessa vendre el màxim d’espais publicitaris per tal d’obtenir beneficis. Per aconseguir aquest objectiu, cal que un gran nombre d’espectadors veient el mateix programa. Per tant, no és tan important el contingut d’aquest com la quantitat de gent que atreu. Si un programa de mala qualitat o de valors decadents aconsegueix una gran audiència aquest continuarà en pantalla tot el temps que calgui.
Per tant, els màxims culpables dels continguts de les televisions som els propis espectadors. Si nosaltres no veiéssim segons quins programes, no els farien.

• Què creus que s’hauria de fer des de l’escola en relació a la televisió?
Cal fer entendre que no es pot creure tot allò que es veu, què és molt senzill manipular la informació que ens arriba . Cal aprendre a ser crític i selectiu amb el que veiem i, des de l’escola s’ha de potenciar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada